Jävlar vilken glöd!

Fick äran att träna med förmodligen världens starkaste 71-åring. Eller ja… En av dem i alla fall!

Idag under mitt axelpass kom han. 71-åringen som skulle lära mig ett och annat. Haha. Jag satt för mig själv i min musikvärld och körde hantel lyft åt sidan då en äldre man började köra hantelrodd bredvid mig med 26kg per hantel med hyfsad schysst teknik. Jäklar tänkte jag, det där är GLÖD! Han har bestämt sig för att komma i form. Jag fortsatte att köra på med mina övningar. Jag är ingen som gömmer mig på gymmet och jag gillar att skrika då jag verkligen tar I! Detta intresserade gubben och då jag var klar med min övning började han försöka få kontakt med mig.

Vi diskuterade hur så många människor nu förtiden kommer till gymmet bara för att synas och egentligen inte bryr sig om att få en bra kropp eller träna. Utan mer för att snacka och bara visa upp sitt ”tempel”! Han gav mig flera komplimanger för min kropp och mitt ”glöd”. Jag kunde inget annat en skratta. Jag? Nej jag tränar bara. Den som verkligen gör något på gymmet är då svarade jag… haha.

Vi fortsatte att diskutera samtidigt som vi tränade för oss själva. Fast istället för att lyfta futtiga 26kg i hantelrodd var han nu uppe i 40kg. Precis innan han skulle lyfta var jag tvungen att avbryta honom och fråga om det var okej att jag tog bilder av denna inspirations-ikon! Självklart vara okej och han tyckte det bara var kul att få synas och föra ut ett budskap om att leva sunt. Inte bara att han för ut ett bra budskap om träning han är också en väldigt stor motivation för mig från och med idag och förmodligen för många andra som läser detta inlägg och såg min post på Facebook!

Kom ihåg att OK är aldrig bra och bra är aldrig utmärkt! Kämpa tills du inte kan kämpa längre. Når du hit når du makt. Dessa ord delade han med mig och slog mig på axeln! Nu är jag lycklig!

Träningsgurun din blogg till en hårdare kropp!

Följ mig gärna på Instagram för Fitnessbilder och mattips:
Myocyte

