Ett annat sätt att träna!

WOW! Vilket väder vi har alltså. 30 grader i Stockholms skärgård och inte ett endaste moln, nu hade dagen varit fulländad om man fick ledigt från jobbet. Men det kommer ju förmodligen aldrig hända. haha.

När jag vaknade upp imorse så insåg jag redan då att åka 2 mil med buss för att ta sig till närmaste SATS kommer inte på frågan. De hade slutat med att jag kommit fram som en geléklump som inte orkar lyfta det minsta på gymmet. Så jag besparar den förnedringen för tillfället och tränade hemma istället. Ja, jag kan säga att det blev ett ytterst intressant pass. Jag stack iväg med min 20kg’s boxningsäck, en shake BCAA och ett glatt humör för att hitta en bra plätt att träna på. Slutade med att jag stannade vid Fotbollsplanen (12min gång från mig) och körde igång ett litet crossfit-pass.

  • Frivändning
  • Chins
  • Armhävningar
  • Sprinter
  • Pushpress
  • Plankan
  • Situps
  • Roll Crunches
  • mm

Efter 30min på planen så bubblade mitt huvud och jag klarade verkligen inte att fortsätta, men bara för det så slutade inte tränandet! Winners never quit you know.😛 På väg hem så tog jag bakvägen (Skuggig) och kom på att det finns ju en jävla fin backe att göra lite backintervaller i. Blev 10 intervaller med säcken på ryggen sedan blev det 5 gånger upp för baken då jag slängde säcken framför mig hela tiden. (Fan vet jag namnet på den övning).
Kul var det i alla fall och ett annorlunda sett att träna.😉 Det gillar vi.

 

Märkte efter idag att jag verkligen behöver sätta in flertalet konditionspass i veckan. Att jag ska vara död efter detta är inte okej och det ska vi förbättre. Blir att lära kroppen att ha bättre uthållighet innan kursstart nere i Göteborg den 27de aug. Jag kan ju inte komma dit med denna kondition i alla fall, mitt nästa mål. Uppnå dubbelt så bra kondition.😛 Hehe, eller ja, uppnå den maximala konditionen du kan på en månad.

Träningsgurun, din blogg till en hårdare kropp!

