En gång för alla!

HELLO!

Flertal gånger har jag fått 2vanliga frågor via facebook eller email. Jag tycker att det är dags att alla ni ska få veta ett redigt svar på dessa frågor.

  • Jag har inte råd med kosttillskott WHAT TO DO?
  • Vad tar du efter ett träningspass?

Vi börjar med första frågan. Om du inte har råd så är det väl bara att skita i att handla det? Det är inte så att utan den där proteinshaken efter gymmet så kommer du INTE ATT bygga muskler. Du kan kompensera detta med t ex ett glas mjölk och en banan.

Att använda sig av tillskott är om du 1.) inte lyckas uppnå ditt dagliga intag av protein som borde vara runt 2g protein per kg kroppsvikt om du är fysiskt aktiv. 2.) Har svårt att få in alla måltider som behövs. Jag t ex har 1 – 2 timmar hem efter jag varit och tränat då kan det vara både ekonomiskt och lättare att ha med sig en shake+banan istället för en hel matlåda som är större och dyrare.

Har du problem med ekonomin men gett dig fan på att införskaffa tillskott som ska hjälpa dig till ”otrolig massa” så är det bara KREATIN och PROTEIN du behöver inhandla, och detta i bulk eftersom det blir mycket billigare i längden.

Produkter som testobooster, No-booster, Pre-workout etc är bara skit och pengar i sjön!

Fråga nr två. Vad tar jag efter träning? TO GET SOME SERIOUS MASS huh??!??!…

Efter en träning så tar jag protein och kreatin. Jag har redan under passet druckit mycket vatten, så om jag ska slänga i mig en proteinshake direkt efter mår jag bara illa. Det jag gör istället är att jag äter en banan samtidigt som jag smuttar på min protein+kreatin drink.

Det jag använder mig av är WHEY protein, Kreatin Monohydrate, Kako, BCAA (aminosyror). Jag har införskaffat alla ingredienser och blandat alla till en stor ”pulverbomb”! Jag brukar äta upp min banan det första jag gör för att öka insulinet eftersom banan är en medelsnabb kolhydrat så är den väldigt bra att inta tillsammans med kreatin och protein!

Ca 5 – 10 min efter passet har jag min proteinshake att njuta till. Så enkelt är det!

Att du ska köpa någon skit produkt som har ”added ENZYMES” eller skapar en stor anabol effekt är bara BULLSHIT och detta bör ignoreras. Protein, kolhydrater och Kreatin är nyckeln till en bra fysik utöver sömn, kost och träning men det tror jag nog är underförstått!

Träningsgurun, din blogg till en hårdare kropp!

