Nästan inget grönt te i ”Grönt te drickor”

Jag vet att artikel kanske låter jäkligt tråkig… Men jag tycker ändå att det är ett ämne vi måste prata om! Ja juste vi, du och jag.

Urvalet av alla dessa ”grönt te dryckerna” är ENORMT! Men mängden grönt te som dryckerna innehåller är så lite så att du måste dricka ca 15 – 20 flaskor för att få i dig den mängden Polyfenoler som du får från endast en kopp vanligt grönt te.

Ja du kanske inte kommer ihåg, men jag pratar ju faktiskt om den där varma drycken du får genom att stoppa en liten tepåse i varmt vatten. Ja den drycken innehåller mer Polyfenoler än vad 20 FLASKOR av Vitamin well gör.

Jag blev chockad då jag drack en sån här grönt te dryck idag då jag märkte hur lite med Polyfenoler den innehöll. Visst vet man långt där bak att alla dessa drycker inte är som ”the real deal” men jag visste inte att det var en SÅDAN låg procent utav det goda, så du skulle vara tvungen att dricka flaska efter flaska för att uppnå någon som helst ”health benefit”.

När man kollar vad dessa så kallade ”häslodrycker” innehåller så är det ju egentligen ingen som helst hälsofördel att dricka dem. Socker, socker, socker !!! Varför har jag spenderat tusentals kronor på dessa drycker när det egentligen inte gör någon skillnad. Ja, jag har blivit lurad, skiten funkar egentligen inte.

Varför?
Varför dessa produkter egentligen inte funkar är för att;
1. För lite Polyfenoler
2. För mycket socker
3. Räcker inte nr 1 och 2?

Jag har gjort lite sökningar om just Polyfenoler och varför dryckerna innehåller så små mängder av detta. Det jag lyckades komma fram till var att Polyfenoler (det nyttiga i grönt te) har en väldigt bitter smak, vilket jag hoppas ni har märkt av då ni druckit vanligt grönt te.

Om vi nu hade gjort en produkt som smakade väldigt bittert hade detta skrämt iväg många kunder och det skulle inte vara en stor säljare! Men eftersom människan börjar bli allt mer medveten om att Polyfenoler är väldigt hälsosamt så skäms inte företagen att skriva detta på sina förpackningar. Ni har väl kanske sätt;

PACKED WITH EXTRA POLYPHNOLS!
 

Denna posten har förmodligen inte lett till något annat än en stor förvirring och massa frågetäcken. Men det jag ville komma framtill var att mycket av det vi köper idag som sägs vara ”nyttigt” eller ”hälsosamt” är egentligen SKIT! Ta gärna lite extra tid på dig nästa gång du köper något och läs igenom vad det egentligen innehåller, så ska du snart se att mycket av det du äter är egentligen rena rama skiten.

Träningsgurun! Keep rocking that ROCK!

