Arbeta gentemot ditt ”genetiska max”

Det är en lögn om jag skulle säga att vi aldrig når en platå med våran träning där vi kommer fastna (för ett tag). Men det är en sanning att det är en ypperligt liten % som når sitt genetiska max när vi pratar om bodybuilding.

Bodybuilding = Lyfter du vikter så är du en bodybuilder… Eller?

När vi stöter på dessa platåer är det helt klart dags för att göra ändringar.

De vanligare sätten att komma igenom dessa platåer är att träna alternativt med att antingen ändra ditt schema helt eller bara mixa om det lite. Slänga in lite extra sets, reps, dropset etc för att chocka kroppen till att växa. Utöver att bara ändra din träningsstil är det viktigt att du ändrar din diet med hur du har fördelat dina Prot/Kol/Fett.

Alla kroppar är olika och man hittar sitt sätt att kontra dessa platåer vissa kanske till och med kommer igenom dem genom att ta en veckas paus!

Så för att kunna kontra dessa platåer på bästa sätt rekommenderar jag att du:

Byter schema var 6 – 12 vecka (beroende på schemats uppbyggnad)
Ser över din diet varje månad samt din vikt
Tar en vecka av var 3 – 4 månad
Inte köra samma övning vecka in och vecka ut. Ha övningar du kan skifta mellan så du alltid dödar muskeln på ett nytt sätt!

There is no specific TASK when you looking for success.
There is SUCCESS in EVERYTHING!
You can find success in the football team, the basketball team or the MATHCLUB.
The only thing you have to do, to find success is to BE YOURSELF!!!
// Träningsgurun 

%d bloggare gillar detta: