Shredd ya body BIIAAATCH!

Om du efter tre dagar eller mer, letar efter hur man slimar till sin kropp eller får en mer ”muskulär look”  så ska jag hjälpa dig.

Ja du ska sluta festa, du ska sluta äta onyttigt, du har varit gravid, du har inte haft tid… Jag förstår dig det är inte lätt… Verkligen, jag förstår dig helt… NÄR MAN HITTAR PÅ URSÄKTER! När du kommer med ursäkter för att du ser ut som du gör idag så kommer du aldrig lyckas. Antingen kan du. Eller så kan du inte. Antingen vill du eller så VILL DU INTE. Du kanske har haft problem med din viktnedgång på grund utav ursäkter men IDAG ska jag hjälpa dig med ditt problem.

När vi kollar ”djupt” in i hur viktnedgång funkar (Nu menar jag riktigt ”djupt”)… Så hittar vi det enkla svaret för att förlora fett måste kroppen få i sig mindre energi än vad den förbrukar. Och för att gå upp i vikt måste kroppen få i sig mer energi än vad den förbrukar! Jag vet… Det var kanske lite mer komplicerat en vad grundskolans matte är men, det är inte så svårt när man väl tänker efter.

Men för att hamna på energiunderskott så har du många alternativ! Som exempel som du ska hamna på 300kcal i underskott kan du strunta i din morgon toast (ungefär 300kcal om du äter som jag gör)

Eller så kan du gå ut och gå i lugn takt i en timma.

Eller så kan du bränna lika mycket kalorier (300) på en 15 minuters högintensiv intervall träning! HIIT.

Det är nu saker blir lite mer avancerade en grundskolans matte men jag hoppas du kan följa mig.
I grund och botten får du ett underskott utav 300 kcal från alla tre alternativen. MEN, alternativ nr 1 SUGER, alternativ nr 2 SUGER ÄNNU MER medans alternativ nr 3 slår ut det två andra alternativen alla dagar i veckan!!

Varför?

Ja, först låt oss börja med #1. Du har bestämt dig för att utesluta kalorier ur din diet sakta men säkert. Om du nu har följt mig och min blogg så vet du hur jag ser på kost och att jag är rätt beroende av hormoner och hur det reagerar utav viss kost.
Men i alla fall. Att utesluta kalorier sakta ur din kost skulle konsekvenserna bli läskiga när vi pratar om dina hormoner, konsekvenserna skulle betyda att hela din metabolism blir segare. Detta skulle göra så att hela din tanke med kalori underskottet skulle upphöra då din ämnesomsättning blir segare. Ligger du nu på ett underskott och en försämrad ämnesomsättning skulle din fettförlust ta STOPP!

När vi kommer till scenario #2 så finns det flertalet problem. För det första, 60 jäkla minuter för att bränna 300 kalorier! TILLÅT MIG SKRATTA!
Att investera 60 minuter av din tid för att bränna en tjugondel av ett kilo fett. Förutsatt att alla kalorier du bränner kommer från fett, vilket det inte kommer vara. I denna svindlande förbränningsfart måste du ju bara gå 20 timmar för att bränna 6000 kalorier. Men det är väl ingen ”biggie” för dig? Gå, gå, gå, gå, gå, gå NU BRÄNNER VI FÖ FAN!

Wooooooow…. Räkna inte med mig på din promenad.

Ytterligare problem med scenario #1 och #2 är att det bokstavligt talat inte är NÅGON ”afterburning” effekt. Så när din frukost eller dygnspromenad är över så är din kalori förbränning.

Så, ska du vara med mig? Jag är här för att hjälpa och jag vet att sanningen suger!

Nu till scenario #3.
Låt oss låtsas att du är rätt upptagen. Du lever i dagens samhälle så varför ska vi ens låtsas. Vi vet att du har lite tid på dig och du vill förlora det där extra kilona till sommaren. Så med scenario tre så investerar du i mycket! Du investerar i mindre tid på din träning, du investerar i en ”afterburning” effekt som kommer hiss din metabolism genom hela dagen.

Med detta sagt så står jag här med en fråga… Hur bränner du dina kalorier?

Försöker du att ”äta” iväg dina kilon?

Hoppas du på att gå bort 5, 10 eller 20kg? Haha, det kommer förmodligen ta dig x antal år av gående.

Eller har du redan makten över HIIT?

Medans du väntar på att du ska förlora fett, så kan du alltid maila mig på Traningsgurun@live.com så ska jag dela med mig utav några tips som kommer ”omvandla” ditt fett till muskler!

Winners never quit, Quitter never win! // TRÄNINGSGURUN 

