Strikt träning för GRYM massa!

Eller ja… Det är hur jag ser på saken. Nästan alla byggare, du, jag, Ako, Jay Cutler  you name it! är familjära med uttrycket ”Ska jag köra mer strikt och med en vikt som inte är något märkvärdigt? Eller ska jag visa hur ”stark” jag är genom att ta en HEAVY ASS MOTHER FUCKER weight vilket gör att jag inte kommer kunna köra hela reps?” Sen har vi även ”Bygger jag mer muskler om jag lyfter mer med mindre reps eller mindre med fler reps?”
Jösses! Under alla dessa år som du har byggt muskler, har du inte märkt vad som är bäst för just dig? Jag säger i alla fall följande… På det första dilemmat ska du välja alternativ A och på det andra dilemmat finns det inte rätt eller fel. Vill du lyfta som en tygndlyftare LYFT SOM EN… Vill du lyfta som en Fitnessmodell LYFT SOM EN!

Om du frågar mig vad jag tycker skulle jag helt klart tycka att du borde använda dig utav mindre vikter men samtidigt fokusera på att göra hela REPS!!!
Varför hela reps?
Jag inbillar mig (det har även bevisats) att då du gör hela repetitioner så aktiverar du mest muskelfibrer! Eftersom du använder dig utav flera muskelfibrer vid detta tillfälle slutar det med att din muskelväxt ökar.

Vi har länge pratat om PUMP och hur jäkla skönt det är att få pump under gymmet. Men vafan. Varför ska du inte jobba för ytterligare pump?
huh? You mad?… Följ mig.
Genom att utföra hela repetitioner så ökar inte bara muskeltillväxten men blodtillförseln till muskeln ökar! När blodtillförseln ökar så ökar även upptaget av syre och näring.

Jag kan inte säga att jag är någon mega veteran på gymmet. Men alla gånger jag testat denna typ av träning har den gett RESULTAT! Känner jag att mina gains börjar bli segare, så tar jag upp min loggbok och kollar vad mina vikter ligger på. Är dessa vikter HÖGA SOM HUS! försöker jag kanske sänka dem och köra mer strikt.

TRÄNINGSGURUN DIN BLOGG TILL EN HÅRDARE KROPP!

Glöm inte att vara med i bloggens TÄVLING!

