Det enda som finns är en FÖRSTAPLATS (motivation)

Jag har länge fått lära mig att man ska börja ett tal med ett skämt.. Men hoppas inte för mycket! Jag är inte här för att berätta skämt, jag är här för att leda en strid. Jag är här för att ha en strid med andra plats!
Jag har ungefär lika mycket tålamod att komma två som jag har att gå upp klockan 6 varje dag för att gå till skolan! Att komma tvåa eller att gå upp innan solen går upp är att göra den största förlusten eller att börja dagen innan folk är vakna!
Men kanske ni gillar att plåga upp er själva! Kanske ni gillar att komma två! Kanske du gillar att du GAV ”DITT BÄSTA” men kom två!Låt mig berätta det på ett annat sätt. Om du inte tycker tvåa är en dålig placering, Varför frågar du inte då hur Napoleon mådde då han förlorade slaget vid Waterloo?
HAN MÅDDE INTE SÅ BRA! OCH HAN KOM PÅ ANDRA PLATS?
Du kan spara mig skitsnacket om ”det spelar inte någon roll vem som vinner eller förlorar” för det är den som säger det som förlorar
Sensmoralen om detta talet är att du ALLTID SKA VINNA!
Vill ni fortfarande höra ett skämt?
Knack knack… Vem där?
Killen som kom TVÅA!
VEM?
just précis… VEM?
WINNERS NEVER QUIT, QUITTER NEVER WIN//Träningsgurun 
