Nu är det dags!

Efter en veckas vila av bröst och triceps har det återigen blivit dags att träna mina favorit muskler!

Olyckligt nog vaknade jag upp 1 timma och 30 minuter senare än vanligt… Jäkla skit klockan som inte kan väcka mig! -.- hehe. Eftersom jag vaknade så sent blev morgon powerwalken just avklarad och jag håller nu på att göra i ordning frukost så jag kan få lite tryck i bröst och triceps under dagens pass! Förra veckan var det 38 kg per hantel som gällde i sne hantelpress kan vi lyckas pressa 40 kg idag? Om du snackar med mitt ego är det i alla fall möjligt, hahaha. Men jag måste lyckas nå 44 kg inför sommaren då detta har lovats inför 5 personer.. Men vafan, är man hulken så är man!😉
 Ni får ha det bra så länge och träna med ett hårt tryck. Nu är det time för lite frukost (7 ägg, 2 makrill i tomatsås och 4 wasa havre) beat that breakfast, if you can!😉

Winners never quit, quitters never win!
// Traningsgurun

9 kommentarer

  1. Hur lägger du balansen mellan vitor och gulor när du äter ägg? I vilket tillstånd, kokt, stekt, rå?
    Annars grymt inlägg! 44 kg lär inte bli några problem!

    1. Hejsan Bulkingaqurse! Då jag äter ägg äter jag det oftast kokta eller gör en äggröra av det. Vid konsumtion över 3 ägg brukar jag alltid fördela det 3:1 så vid min frukost åt jag en äggröra gjord på 7 ägg var av 5 äggvitor och 2 hela ägg.

      Varför jag tar bort gulan när jag intar denna mängd är för jag vill minska all den cholesterol som gulan innehåller!

      MVH

      1. Tack för snabbt svar!

    2. Även har jag en fråga till dig! Hur lägger du upp dina träningspass med Cardio och muskelutövning?

      1. Eftersom jag inte är under deff har jag inte lagt allt för stor vikt på Cardio. Men varje morgon går jag ut och spring 30 min i lugnt tempo för att sedan avrunda med 30 min powerwalk..
        Jag försöker hålla min cardio moderat så jag kan kontrollera mina fettnivåer och direkt då jag stiger för högt i fett % reducerar jag det med mer fettförbränning (cardio).. Men jag ser alltid till att inte komma upp till mjölksyre nivå då jag utövar cardio eftersom detta är skadligt för din muskulatur.
        Just nu tränar jag 7 dagar i veckan på gym. 1 crossfitpass 5 gympass 1 yogapass samt cardio varje morgon och intervallpass på dagen då jag tränar ben.
        Om jag märker att jag ökar för mycket i fett under min bulk lägger jag till extra intervallpas, då dessa enligt studier har bevisats bränna bäst.

        Hoppas det var ett bra svar!
        MVH

  2. Grymt! Du verkar satsa stenhårt! Kör du på egen hand eller? Själv ska man försöka med 30 min Cardio före och efter, och träna 5 ggr i veckan! Känner du att yogan ger resultat?

    1. Jo jag försöker ligga i som en galning nu Haha. Försöker stå på scen om 2 år inför luciapokalen och lite amatör tävlingar.. Sedan lägga mig på fitness spåret!
      Yoga har jag just börjat med och kan tyvärr inte svara för dennes positiva / negativa effekter

      1. Okej! Lycka till, men kör inte ut dig för hårt! Under svåra tider med svår uppbyggnadsfas, ge inte upp! Du kan gå långt med din motivation!

      2. Tack ska du ha!😉
        Lycka till du med!

