Va då ANABOLA? Det är lök jag kör…

Jag måste tacka min gode gympartner och granne Charlie för dagens artikel, som kommer handla om den SVIN billiga grönsaken lök! Grönsaken som du kan köpa i vilken matvarubutik som helst i dagens samhälle. Lägg den i en mixer och gör en utsökt lökjuice och servera detta till råttor i 3 veckor och du ökar deras testosteron-nivå med 314%. Gör detta nu på en människa fast med 1g gullök/kg kroppsvikt om dagen så är nära att uppnå samma resultat. Att med gullök uppnå en testosteron-nivå som du annars bara kan uppnå med hjälp av anabola steroider!

Om du läste mitt förra inlägg ”Testo är din bästa vän” så vet du att antioxidanter hjälper till din kropp att producera testosteron NATURLIGT!!! Studier har visats att lök innehåller stora mängder av antioxidanter.

Tabellen nedan visar hur en grupp råttor reagerar av 1g gullök/kg kroppsvikt per dag i 20 dagar.
 

Magin bakom löken:
Man tror att en hög dos av antioxidanter neutraliserar fria radikaler i testiklarna.  Detta är ett resultat av minskningen i Malondialdehyd som sker av höga doser av lökjuice. Man misstänker att antioxidanterna i fråga är selenförningar som finns i lök och aktiveras då man konverterar löken till juice. Lökjuice har även visats innehålla Isorhamnetin som även kroppen producerar av sig själv, när enzymer omvandlar Quercetin med hjälp av
S-adenosylmetionin.

(Hittar ingen seriös studie då detta testas på en människa och har då valt att inte skriva om det… Kommer dock själv prova detta inom en snar framtid!)

Träna drogfritt…

Träningsgurun din blogg till en hårdare kropp! 

(KOM IHÅG ATT STUDIEN ÄR BEVISAD PÅ RÅTTOR OCH INTE MÄNNISKOR)

2 kommentarer

  1. Hej !
    Alltså är det bara lök i juicen?….. silar man den? ….. har i vatten?…. eller skojar du bara😉.

    1. Jag skojar inte med mitt inlägg om att lök ökar dina testonivår! Dock har jag skrivit att den ökar som nolvadex vilket är fel, ska inte vara det utan mer likt galenika…
      Men i studien är det testat att mata råttor med 1g lökjuice per kg kroppsvikt!
      LÖKJUICE! inte lökbitar, för en människa hade jag rekommenderat 3g+ då vi är mycket större. Dock aldrig gjorts en studie på människor.

      Kommer själv genomföra en studie på mig själv till min nästa uppbyggnadsfas, resultat och motgångar kommer föras här på bloggen!
      Mvh

