Sneeeeaky carb tips (LCHF)

Under LCHF ska du minimera ditt kolhydrats intag! Men då du är fysiskt aktiv så måste du behålla ett litet intag av kolhydrater. Men när ska man egentligen inta ett kolhydrats mål?

Det finns två primära tider på dygnet då du ska inta kolhydrater med din kost när du går under LCHF och vill bygga muskler.

Men på riktigt finns det bara ett tillfälle för det!

Huh?
Du är förmodligen lite förvirrad för tillfället men låt mig förklara vad jag menar… Två gånger per dygn så är din kropp i fas med att få i sig kolhydrater snabbt som *** dessa två tidpunkter är:
1. Direkt efter sänguppgång.
2. Direkt efter träning.

FORSKNING efter FORSKNING har visat att din kropp är i bäst form för att uppta glycos på morgonen, alltså vore det dumt eller HELT IDIOTISKT att inte konsumera dina kolhydrater på denna tid av dygnet.

”THE FAMOUS” kolhydrats regeln: Konsumera alltid dina kolhydrater innan lunch och inte efter lunch OM DU INTE är fysiskt aktiv under dagen.

Förmodligen…. Eller ja det är santatt konsumera kolhydrater efter en fysisk aktivitet är ännu bättre än att konsumera kolhydrater på morgonen. Efter att du har varit fysisk aktiv går din kropp in i en ”återhämtning / uppbyggningsfas” där den bara ber om att få i sig kolhydrater för att kunna återhämta sig. (KONSUMERA KOLHYDRATER UNDER DESSA TIDER SÅ KOMMER DIN KROPP INTE ANVÄNDA DET TILL DINA FETT DEPOER UTAN ANVÄNDA DET SOM ENERGI OCH TILL ANDRA ANABOLA PROCESSER)

Här är några LCHF och kolhydrats vänliga dieter för dig som vill ha träning som fokus och samtidigt förlora fett:

Träningsdag:
Mål 1: Protein/Kolhydrater
Mål 2: Protein/Fett
Mål 3: Protein/Fett
Mål 4: Protein/Fett
Mål 5: Protein/Fett
(byt ut ett mål till protein/kolhydrater detta mål ska vara direkt efter din träning. För mig brukar det vara mål nr 4)

Vilodag:
Mål 1: Protein/Kolhydrater
Mål 2: Protein/Fett /Kolhydrater
Mål 3: Protein/Fett
Mål 4: Protein/Fett
Mål 5: Protein/Fett

Vill du lära dig mer om hur du ska sköta din kost och bygga muskler? Kontakta mig på bloggen.

TRÄNINGSGURUN DIN KROPP TILL EN HÅRDARE KROPP!

%d bloggare gillar detta: