GO HARD OR GO HOME! Del 1 av 3

Livet är inte alltid lätt för den som vill uppnå något stort!

 Men för att uppnå något stort måste du kämpa, och inom träning måste du göra mer än att bara kämpa när du lyfter vikter på ditt gym! Att träna för att bygga muskler eller att träna för att förlora fett är något många människor inte lyckas med på grund utav missvisning. Det är en skrämmande stor mängd av befolkningen i dagens samhälle som tror att du bara måste motionera eller lyfta vikter för att förlora fett och samtidigt bygga muskler, visst ligger det lite sanning i det hela, men det folk glömmer bort  är hur VIKTIGT det egentligen är med kosten och sömnen för att uppnå ditt resultat.

Folk försöker gång på gång och återigen på gång att förlora det där sista fettet på magen eller bygga det där extra kilo musklerna ibland går det vägen och ibland går det inte vägen. Därför har jag tänkt att dela upp dagens artikel ”GO HARD OR GO HOME” i tre delar där jag i första delen pratar om hur just min matkasse ser ut när jag är iväg och handlar, andra delen kommer handla om nutrition för nybörjare och hur viktigt det egentligen är och den sista delen ska handla om sömn och dennes påverkan på kroppen.

Min matkasse:
 
Kolhydrater:
Storpack fullkornsris
Storpack havregryn
Storpack Sötpotatis
Storpack fryst broccoli
Storpack Fullkornspasta
Storpack Frysta bär

Protein:
Storpack ägg
2 kg kycklingfilé
10st Abba tonfisk
10st Kesella 1%
2kg fettfri ryggbiff

Fett:
Stekspray
5 – 10st avocado
1 burk jordnötssmör
Storpack nötter

Övrigt:
3 burkar tomatpesto
Salladsmix
Kaffe
Grönt te
Kapris
Matlådor (efter behov)
Cola Zero
Ramlösa citron
Senap
Kryddor

Mitt kostschema (bulk ca 4000kcal/dag):
Jag kanske inte har den lyxen som våran feta vän på bilden ovan har, då jag försöker köra på ett rätt ”clean bulk”.

Mål 1:
Ägg
Havregryn
Kaffe

Mål 2:
Proteinshake
Havregryn

Mål 3:
Det huset serverar (Husmanskost och / eller LCHF)

Mål 4:
Kyckling
Sötpotatis / fullkornsris
Broccoli

Pre-workout:
Anabolic beast / Jack3d

During-workout:
Glutamine
Bcaa
Carboflex

Post-workout:
 Proteinshake alt. Gainer

Mål 5:
Fettfri biff
sötpotatis / fullkornsris
Broccoli

Mål 6:
Kesella
Bär

 

