Träningsguruns Kockskola!

Det är söndag och man orkar inte direkt stå timmar i köket för att få i sig sitt dagliga max av protein, kolhydrater och fett… Man vill egentligen bara fortsätta ligga i sängen eller soffan och ta det lugnt samtidigt som man kollar på kanal 5. Därför har jag tänkt att dela med mig av mina proteinpannkakor idag, en perfekt lunch middag för dig som inte orkar stå i köket i år och dagar samtidigt som man vill få i sig sitt dagliga energi behov.

 

Näringsvärde per sats pannkakor:
655 Kcal
70 g Protein
70 g Kolhydrater
15 g fett

Det många gör fel när dem gör proteinpannkakor hemma enligt mig är att dem är alldeles för ”proteinkåta” och har i 5 skopor whey-80 bara för att få i sig stora mängder protein. Prova istället mina proteinpannkakor och du kommer inte gå tillbaka till dina gamla torra pannkakor.

 Ingredienser:
1 – 2 ägg
3 äggvitor
250 g Lättkesella
80 g  Havregryn
ca 1 DL lättfil
1 – 2 tsk bakpulver
Max 2 krm salt

Topping:
Mixa keso, nötter och bär
ev
Sirap med bär

Tillagning:
Mixa alla ingredienser i en mixer tills du fått en jämn och fin pannkakssmet. Låt smeten sedan stå och vila i någon / några minuter. Undertiden kan du hetta upp din stekpanna (sätt den på medelvärme så pannkakorna gräddas fint). Använd ett decilitermått och häll ett mått med smet i pannan åt gång. Stek på båda sidorna tills pannkakorna har fått en fin färg sedan är det bara att äta.

Smaklig måltid.

Mvh Träningsgurun! 

