Tonårs atleter!

Hejsan…

Jag skulle vilja be tusen gånger om ursäkt över att jag inte har uppdaterat bloggen på det senaste dagarna men i fredags drog jag på mig en ganska extrem magsjuka så det var nära att röra mig till sjukhuset… Men nu är jag på fötterna igen och reda att träna samt skriva blogg!🙂

För att uppnå din kropps tävvlingsform eller bara lägga ditt utseende på en annan nivå, så är det inte något bättre tillfälle än i dina tonår att göra det.Det är under den här din testosteron produktion är som bäst och du har goda förutsättningar att lyckas med ett styrketräningsprogram.
För en nybörjare som tränar på gym så är det första gångerna inte alls roliga. Många vet inte hur man tränar korrekt och detta leder oftast till att dem slutar efter en månad eller två.

DU som nybörjare går mest omkring kollar in alla vikterna, prova på lite olika övningar, du kanske även kollar in någon lite ”större” kille och sedan försöker du härma honom. MEN VÄRST AV ALLT, du använder en dålig TEKNIK. HALLLLLLLLÅÅÅ DISCOGYMMANDE!

Innan du lär dig den rätta tekniken  eller dina muskler kommer ha lärt sig banan du använder för att förflytta vikten kommer du att göra minimala framsteg mot dina mål. Hur långtid det kommer ta är helt upp till dig. Hur mycket vilja och hur mycket av ditt liv hade du tänkt att lägga ner på att träna och kanske på din framtid? För att uppnå din drömfysik kommer du få kämpa i ett, två om inte fem år. Tyvärr, det är sant tre år för att nå dina drömmars fysik. Du kommer omöjligt bli som Ronnie Coleman, Jay Cutler eller någon av dessa atleter över en natt.

BÄBIS STEG ÄR STEGEN TILL FRAMGÅNG!

Skapa en rutin.

Att skapa en rutin är första nyckeln till framgång.
Som en nybörjare så vill du börja med att få in grunderna, vilket betyder (kroppsvikt övningar). Bra exempel på detta är: Armhävningar, Chin up, Dips, Hyperextension, Sit up och listan fortsätter. Du måste kunna jobba med din kroppsvikt innan du börjar jobba med extravikter.
Här under delar jag med mig utav ett nybörjarschema som borde göras tre gånger i veckan om inte annat konsulteras.

Ben:
Utfall med hantlar
Step-up med hantlar

Rygg:
Chin-ups
Hyperextensions

Bröst:
Pushups
Hantelpress

Armar:
Pull-ups
Dips

Axlar:
Militärpress på medicinboll
Sidolyft med hantlar

Du borde inte köra Knäböj, Marklyft och Bänkpress till att börja med då detta är inte det OPTIMALA för att bygga muskler som en nybörjare. Som en nybörjare är det väldigt ovanligt att du utför dina lyft väldigt strikt med en bra teknik och att du har en stabil core.

Träningsgurun din blogg till en hårdare kropp!

Mina källor hittar du här.

 

