Träna 2 gånger om dagen. SJÄLVMORD?

Jag har nyligen postat mitt schema på hur jag tränar var dag här på bloggen. Jag gjorde inte detta för jag vill att folk ska träna som jag… Jag gjorde det blev efterfrågat!

Nu när jag väl postade mitt schema har jag fått lite ”udda” kommentarer där folk frågar t ex; Har du utbildning? Är du dum i huvudet? SCHEMAT SUGER! Bla bla bla.

Och nej jag har ingen utbildning. Men vad har du som säger att mitt schema suger? :O Förmodligen INGETING!
Låt mig förklara mig själv….

Problemet med dagens ungdomar samt många ”fakta monster” är att dem inte har erfarenheten själva utan bara läser sig till hur man ska gymma eller hör hur man ska gymma från andra. Visst, nu ska jag inte klanka ner på studier som bevisar hur du ska träna rätt eller hur du ska äta rätt då jag själv förlitar mig mycket till dessa studier.

Men nu till att träna 2 gånger om dagen! Detta är inte farligt och har bevisat sig att ge dig otroligt mycket mer än att träna 1 gång om dagen. Du måste förstås öka din vila och ditt energi intag för att lyckas med detta men så länge du satsar 120 på din träning tycker jag det är värt att prova en ”Twice-a-day” rutin. ”Twice-a-day” används av det flesta Mr.olympia tävlanden samt ett flertal Bodybuilders. Men varför får inte vi ta del utav detta? Varför kör inte den vanliga människan så hör grym träning? Jo för vi blir skolade att detta är självmord och det är det, för den människan som inte har tid att sova och äta.
—————————————————————————————
För bevisade studier om att ”Twice-a-day” träning skapar dem bästa resultaten besök:
Men’s fitness
Studie
Mr. Olympia 

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

